Monday, November 20, 2006

Pegawai Banting lewat keluar kad OKU

Berita Harian, 20 november 2006

TIDAK lama dulu, Orang Kurang Upaya (OKU) digalakkan mendaftar di pejabat Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk mendapatkan kad ahli OKU bagi menikmati pelbagai kemudahan.

Saya yang lumpuh dari paras pinggang ke bawah bersusah payah mengambil borang dan membawanya kepada doktor untuk pengesahan kemudiannya mengembalikan borang itu ke pejabat JKM Banting.

Selepas hampir setahun saya pun ke pejabat berkenaan di Banting untuk bertanyakan mengenai kad ahli yang dipohon itu dan diberitahu bahawa ia masih dalam proses.

Saya kecewa dengan jawapan yang diberikan pegawai JKM itu kerana dalam setahun, sudah lima kali saya bertanya sedangkan orang lain yang senasib dengan saya di daerah lain mendapat kad mereka dalam seminggu.

Saya berharap pejabat JKM Banting membantu saya mendapatkan kad berkenaan secepat mungkin.



OKU TELOK PANGLIMA GARANG,

Sijangkang, Selangor.

No comments: